דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אנדרואיד או אייפון 

מאת    [ 05/05/2013 ]

מילים במאמר: 358   [ נצפה 2162 פעמים ]

אנדרואיד או iOS לאיזו מערכת הפעלה לפתח? חלק א'

בעולם אוטופי ללא מגבלת משאבים כפי הנראה השאלה הזו אינה רלוונטית. אבל לצערנו חברות וייזמים של אפליקציות סלולאריות סובלים לרוב מחסרון כיס, לרוב נדרשים להחלטה הזו עוד בשלבים הראשונים של גיבוש האסטרטגיה, למרות שזוהי שאלה טקטית במהותה.

במאמר זה נדון בשאלה הזו מהזוית העיסקית והשיווקית, בראש ובראשונה מכיוון שאם לפתח לעולם ה- Open שמייצגת גוגל עם האנדרואיד, או לעולם הייחודי והייעודי שמייצגת אפל עם ה- iOS, היא שאלה עתיקה בעלת אוריינטציות סמי-דתיות, ששורשיה טמונים בשנות השבעים של המאה הקודמת – Mini vs. MainFrame, Unix vs. Proprietary OS, Unix vs. Windows ולבסוף Linux vs. Unix.  אנו משיקולי כדאיות גרידא אגנוסטיקנים בשאלה הזו.

לעומת זאת בהקשר העסקי כל מי שנדרש לבחור, חייב להתנתק מתחושות והעדפות אישיות ולנסות לנתח את המציאות ולחזות את העתיד לבוא. מכיוון שמדובר

ש. אז למה לבחור? יש היבריד.   

ת. גם כאן נמנע מלהכנס לדיון טכני על מהו פיתוח היברידי יתרונותיו וחסרונותיו, את אלו תוכלו ללמוד ממאמרים אחרים שפרסמנו. התשובה הקטגורית נייטיב עובד חלק יותר. חשוב לא פחות, נכון להיום לפחות אחת החנויות מקשה מאד עד לא מאשרת השקה של אפליקציה היברידית. חשוב להבין שבמקרים מסויימים, בעיקר משיקולי התממשקות למערכות ארגוניות קיימות, האופציה היחידה (מבלי להכנס לכתיבת ממשקים אדירים) תהיה להשיק אפליקציה היברידית.

ש. איזה נתון  חשוב בבחירה?

ת. בראש ובראשונה שוק היעד של האפליקציה. פיתוח אפליקציה מוצלחת תלוי בראש ובראשונה בתוכנית עיסקית טובה המאפיינת את קהל היעד. אם אנו פונים לקהל מובחן בו ישנה בהווה דומיננטיות של מערכת הפעלה מסויימת, לדוגמא אם לקוחותינו העיקריים הם עובדי חברת חשמל שקבלו או קנו מכשירי אנדרואיד אזי התשובה ברורה. זה לא אומר שצריך להכנס למחקר שוק מקיף ואם האפליקציה מיועדת לכלל השוק נתון זה לא יועיל לנו,  אבל לעיתים מספר בדיקות קטן יעזור לקבל החלטה מושכלת.

ש. לאילו טווחי זמן לתכנן?

ת. בחרנו להתעלם מהשאלה הרטורית, האם לתכנן ?. חשוב לזכור שבעולם האפליקציות לסלולר טווחי הזמן קצרים מאד וחשיבות ה- Time To Market גבוהה, כך שגם אם אנו צופים שבעוד כשנה תתהפך המגמה שאנו רואים, עושה רושם שעדיף לדבוק במגמה שזיהינו.

 

המשך בחלק ב'

אינטראפ, הדרך לאפליקציה סלולרית עיסקית מצליחה, מתחילה כאן. ייעוץ בבניית אסטרטגית המובייל , בניית תוכניות עיסקיות לעולם הסלולארי, אפיון שיווקי וטכני של אפליקציות סלולריות, פיתוח השקה וקידום האפליקציות ברשת ובחנויות.   טל' 055-8898526 דוא"ל: dani@interapp.co.il אתר: interapp.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב